Ridning i Bålsta 10/11

Ja nu var det dags igen att rida i Bålsta. jag och pappa åker ut mot eftermiddagen ca 12.30. är då hos Milla ca 13.30. då var det bara att göra iordning Bernity inför en hopp lektion. Milla hade ställt ut lite olika linjer och trav övningar som jag och Ebba skulle rida. Efter en kortare men effektiv framridning så började vi med trav övningen, den övningen var bra för att träna lydnad. Man skulle trava över bommar, fatta galopp och sen komma över ett litet hinder. det gick galant. sen var det dags att börja hoppa, Bernity var lugn och fin, dock efter ett litet tag blev hon lite pigg, men det blev aldrig så att jag inte hade koll på henne. Milla höjde en del men det blev aldrig för högt kändes det som. Vi skulle sen hoppa åt andra hållet. Då höjde Milla till ca 115 cm. jag red i början på lite för långt åt vänster, då smet hon förbi nästa hinder. Jag kommer igen några gånger och samma sak händer trots att jag höll ut, sen red jag bara på dem två sista hinderna och då hoppade hon bra. Milla sänkte då första höga hindret och då blev allt bra. På andra långsidan var det också en linje, först ett hinder ganska nära kortsidan, en lite bredare oxer i mitten och som avslut ett litet sockerbits hinder. den linjen gick galant och hon hoppade super. I slutet så blev det en bana av hela alltet. verkligen en super rolig träning.
Skulle vilja säga att Ebba som bara har hoppat tre gånger innan och nu hoppade 90 cm på Quantas!!! imopnerande!!!!!!!!!!
Jag och Bernity över den lite bredare oxern.
 
 
Ebba och Quantas över samma oxer som jag och Bernity:) Tycker Ebba är super duktig.
 
Sen red jag också Winnie, då red Ebba på Genique. jag hoppade lite trots att Winnie tappat en sko, hon hade absolut inte ont av det. hon var lite sparkig och bestämd i början men sen när hon kom något annat att göra så blev det bra. Vi hade mer markarbete eftersom Genique var med. Det gick super när hon kommit igång. när vi började hoppa så fick jag ett stopp på oxern för att jag hade dålig galopp. Men annars så hoppar hon super som vanligt. Hon tycker det är så kul att hoppa nu:) 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar