Quantas Vetreinärbesök! 16 December

Godmorg!
 
Skäms nästan att logga in här o se att ingen har skrivit något på hundra år! Skärpning på det ;)
 
Jaa jag kan berätta lite vad som har hänt den senaste tiden..
 
Det är ju ingen snö här i Stockholm så jag har kunnat rida ute i paddocken väldigt bra hela december månad vilket är jätteskönt!
Jag har satt igång Genique efter hennes lilla skada hon hade för några veckor, det var inget farligt som tur var! Hon hade fått en spark av någon annan och de behövde sys så det tog ett tag för såret att läka! Men nu är hon tillbaka på banan iallafall :) Jätteskänt att kunna rida på henne igen!
 
Winnie går det bra för hon är i toppform just nu! Rktigt kul för Vilma inför nästa års tävlingssäsong!
 
Bernity är också i bra form dock så behöver hon lite vintervila hon har gått väldigt hårt!
 
Quantas ja vart ska vi äns börja...
Bokade en tid för henne på Mälarkliniken för några veckor sedan.
Vi var där och berättade hela hennes historia för veterinären.
Hon kollade o undersökte henne, hittade inget speciellt fel i början direkt.
Gjorde böjprov, visade inget, longerade henne o visde inget! O veterinären sa att alt ser så bra ut. Då sa jag att det känns iallafall ingen bra när man rider henne för bakbenen hänger liksom inte med.
 
Då fick jag hoppa upp o rida, hon såg direkt hälta på båda bakbenen. Behandlade på bakknäna.
Röntgade hennes båda bakknän, hittade et fynd på vänster bak. Knät är inte runt som det ska vara uta det är ett litet hack i bakknät.. Jättetrist! Så hon har haft ont vid samling och jobbiga ridpass! Stackarn!
 
Hem o leda henne i 20 min i 2 veckor...
Tillbaka, var där i måndags den 16 december.
Var kul att hon har svarat på behanlingarna iallafall.
Red henne direkt och hältan på högerbak har försvunnit bara vänster bak kvar, behandlade henne igen o hem och skritta uppsuttet i 4 veckor i 20-30 min per dag! B-vitamin spruta varannan dag i 5 dagar..
 
Så nu håller vi tummarna att hon blir frisk! Det som är lite svårt är ju att det är en skelett skada.. Så i väsrat fall ska dom gå in i knät o kolla om det är något mer som är skadat! Vi får se vad som händer.
 
Men Quanats hon är lika glad ändå! En häst med hjärta av guld! <3
 
 
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar