KG träning 23/11

Hej hej bloggen! har inte skrivit på ett tag. Men tänkte att jag måste skriva om denna fantastiska dag och träning för KG med Winnie!!!
Jag och mamma är i bålsta ca 8:30 och jag fixar Winnie och mockar. Sen var det bara att åka mot träningen med Winnie och Bönan i släpet tillammans. När vi kommer fram lastar vi ut och Milla går in och börjar träna. Jag börjar också rida, fast jag red fram i paddocken så att Winne kommer igång, annars skulle vi behövt göra det hela lektionen för KG. Hon var väldigt seg och jag kunde inte riktigt säga åt henne som jag ville eftersom jag hade ett ländtäcke. När jag kommer in är dem inte riktigt klara med Milla, men det var bara bra eftersom Winne kunde då kolla sig om. Vi övade hela lektionen på att jag skulle få henne lösgjord, KG förklarade jättebra hur jag skulle böja halsen och på det sättet få henne mjuk, vi övade på att hon skulle lyssna på mina skänklar. Öka, minska volt, halt, så höll vi på och tillslut släppte hon till ordentligt!!!
Min lilla älskling var super duktig för hådra men superbra KG!!!
lilla Winnie för några veckor sen:)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar