Lite Otur Sådär..

 
 Godmorgon!
 
Vet tyvärr inte riktigt vart jag ska börja.. Förra helgen var bara en stot kaos!
Började med att Berity sparkade Quantas vid käken så att ena henns tand sprak och det kom en massa blod! Läskigt men som tur var så slutade det bra! Sen fick hon stackarn en spark på vänsterbak som svullnade upp rejält! Så hon fick vila ett par dagar..
 
Sen i fredags när jag hämtade in Genique runt lunch tid så skulle jag tvätta av hennes leriga ben så ser jag bara att det rinner blod. Äckligt, så kollar jag vart hon kan ha ett sår och på höger fram nära armbågsleden är det ett stort jack! Man ser senor, ja allt ända rakt in i sjävla benen..
Veterinären kom och var där i 4 timmar, hon sydde så att det blev fint! Boxvila i 12 dagar med små promenader varje dag, om hon är lugn får hon stå i sjukhage någon timma per dag.
Stackars Genique, hon som precis har börjat gå så bra!
Men det blir nog bra!
 
Hittills har det läkt väldigt fint!
På lördagen fick hon kolik pga metacam, det är inge bra för hennes mage så vi har inte kunnat ge de till henne nu under veckan & i måndags var hennes knä så svullet! Helt galet!
Men nu börjar svullnaden ge sig och hon går bättre, så det blir bättre & bättre för varje dag som går!
 
Det som va läskigt var att ge henne en spruta med penicillin i 5 dagar så det var sista dagen igår... Tur de!
 
Sen tappade Bernity en sko också! Men vi ringde hovslagaren och han kom ut direkt!
 
 
 
Stackarn! <3
 
 

Anonym skriver:

Hur ser din sadelkammare ut? :) Hoppas att G blir bra snart!

Svar: Jag kan lägga ut bilder på sadelkammaren! :)
Milla Poukkula


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar