11/11 Ridning.

Jag åker ut till Bålsta efter skolan, när jag kommer ut är det redan mörkt. Trist med mörker vid ca halv fem.
Quantas har Milla redan fixat när jag kommer så att inte det skulle bli alldeles för mörkt och sent innan vi skulle hinna rida. Milla hade även byggt fram lite studs övningar som hon hade gjort tidigare under dagen med dem andra. Quantas var pigg och lite spänd i början men sen slappnade hon av mer och mer. Hon skötte även dem olika studsen väldigt bra. Men gud vad hon tog i när hon hoppade studsen som låg på 30-40 cm. Milla hade ställt upp en studs med två hinder på ena långsidan, på andra långsidan var det en studs med tre hinder som inte var helt lätt att sitta kvar i när Quantas hoppade. Jag har nog aldrig varit så nära på att åka av i en studs som när Quantas hoppade studsen i början, men sen när jag hade hittat hennes galopp lite mer vart det lättare att sitta kvar. Milla hade även byggt upp en studs längst kortsidan med två hinder, det var två små oxrar som absolut inte var höga, men hoppa som tusan gjorde hon i alla fall. Det var även två sockerbitar som var uppställda på andra kortsidan, den gjorde hon även super bra trots att hon fick bajsa samtidigt som hon skulle hoppa.
När vi sen hade hoppat "klart" ställde Milla upp ett enkelt hinder längst långsidan, jag kom på det några gånger och hittade in en VÄLDIGT bra rytm på det och Milla kunde höja mer och mer. Det slutade med att jag och Quantas satte nytt hopp rekord för hennes del. hela 105 cm. lilla Quantas var super duktig, hon har ju verkligen kapasitet för mer.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar